Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paitor
Xanthopteryx skrev: sön 03 jul 2022, 06:09 Hur rev du allt?
Och var tar sladden vägen?
Plockade bara gummilisten och drog ner innertaket, fick en glipa på ca en decimeter att jobba på. Så inte optimalt att komma åt. Kunde ta bilden genom att sticka in telefonen. La på lite fett runtom också. Hade kvar från när jag bytte beläggen så ska funka med gummi.

Vet inte vart sladden tar vägen. Tänkte först byta hela sladden men var lättare att stifta ur kontakten, dra på det nya gummit och stifta tillbaka kontakten igen.
av Paitor
bem skrev: sön 03 jul 2022, 07:43 Paitor,
Snyggt jobb. Man kan undra vad ett sådant kalas hade gått på hos en Volvoverkstad. Du har förmodligen tjänat en rejäl slant genom att du hade möjlighet göra det själv.
Tack. Ja, med tanke på att man måste riva mycket mer för att göra på rätt sätt dessutom. Känns bra iaf. Rost e fan det värsta jag vet.
av Paitor
Xanthopteryx skrev: sön 03 jul 2022, 09:24 Det var smart gjort. Då har du ju en reservsladd sedan =)
Hur fick du ner taket? Bara clips?
Det sitter med två kardborre liknande fästen i mitten bak. Sen böjda jag ner så hade det fortfarande fäst i kanterna.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]