Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henrytuba
Låter som att hjullagret höger fram börjar ge sig på XC90 2016.
Hittar inte något om det på forumet tyvärr. Är det någon som bytt det själv och vet om det är något särskilt att tänka på?
Någon som har momenten som bultarna ska dras med?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Malmstroem
Fram tills nu ser det ut som om de flesta XC90 av senaste varianten har reparerats på verkstad. Priset / värdet på bilen har nog medfört att det inte är så många som tyckt att det varit värt att skruva själv.

Jag roade mig att byta bromsbackar back på min XC90 -17. Det fanns inte mycket information att hitta från andra som gjort det, och den felkodsläsare jag hade (iCarsoft CR Pro) kunde inte backa bromsarna.

Det säger mig att Gör-Det-Själv inte riktigt kommit till dessa bilar ännu. Men nu börjar de bli äldre, så jag misstänker att det kommer att komma mer information.
av henrytuba
Tack för era svar.
Har också sett att hjullagren ser ut som på gamla modellen. Förstår att folk kanske drar sig för att skruva själva, bilarna är fortfarande inte billiga...
Jag har inget emot att skruva enklare grejer själv men vill gärna ha t ex momenten rätt så att det känns bra i själen när man är klar :-)
av least
Ett hjulllager ska sitta fast ordentligt, det är nog det viktigaste i detta fallet. :-)

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]