Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snöbård
Haft min V90 recharge i ca en månad. Har noterat sista veckan att det med jämna mellanrum sprakar/knastrar till i högtalarna oavsett om jag lyssnar på radio, tune in eller spotify. Inte upplevt det tidigare.
Känns som om det händer i samband med att något relä i bilen slår till eller ifrån och det sker med ett par minuters mellanrum. Inte lyckats isolera problemet till var i körningen det sker.

Har någon haft liknande problem? Störigt som tusan.
Användarvisningsbild
av bem
Finns mjukvara 2.0 som kom nyligen som har några förbättringar vad gäller ljudanläggningen, kanske kan hjälpa i ditt fall?

Stabilitetsförbättring av ljudanläggningen.

Förbättringar av radiomottagningen.

Användarvisningsbild
av bem
Det är vissa förutsättningar som behöver vara för handen dels för hämtningen dels för installationen av ny mjukvara. Tror det står på Volvo Cars supportsidor på webben. Har läst det men minns inte var. Kanske står i handboken också.
Verkar som det är förskjutningar i tid mellan olika modeller (och kanske årgångar?) när man kan få en ny uppdatering OTA (over the air). Jag fick version 1.10 direkt men 2.0 har låtit vänta på sig för nedladdning till min bil. Bara vänta.

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]