Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Smäller till lite i dörrlåsen i min V90, när jag låser eller låser upp. En sorts ljudsignal om än kanske inte så hög. Det blinkar även till i ljusen när man låser/låser upp så det är ju rätt tydligt. Man hör knirkandet från backspeglarna när de fäller in/ut också vid låsning/upplåsning. Nåt dubbelpip vid låsning som i videon tror jag inte jag hör i min V90 (men jag har Google infotainment). Man kan även kolla i Volvo Cars appen om man är osäker om bilen är låst och därifrån kan man låsa eller låsa upp om man vill också. Hoppas du får till det där dubbelpipet på nåt sätt om du gillar det.
Användarvisningsbild
av Funk
Ljud vid låsning/upplåsning är inte längre tillåtet på Europamarknaden om jag minns rätt, så det går bara att aktivera på US-specade bilar.

/Thomas
Användarvisningsbild
av sewen
Funk skrev:Ljud vid låsning/upplåsning är inte längre tillåtet på Europamarknaden om jag minns rätt, så det går bara att aktivera på US-specade bilar.

/Thomas
Tack! Nåt sånt jag misstänkte.
Vet inte om jag hade valt att ha ljudet även om det gick men efter den där videon blev jag sugen på att pröva iaf.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har på sistone hört ett flertal olika Mercedes-modeller som tutar till när föraren låser bilen.
Var det inte SAAB som hade något likande för typ 20 år sen?
Användarvisningsbild
av sewen
@fjohan82, Jo så verkar det ha vart vad jag kan läsa mig till. Men precis som de säger i filmen så var det mer av ett bröl från bilens tuta och inte så sofistikerat. För ännu längre sen var det ju vanligt med ett "twitt twitt" på bilar med larm. Det är lite mer det ljudet jag är ute efter. Kanske.. :-)

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]