Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevir
Det fanns HUD på V90 jag provkörde igår. Visst är det coolt men som du säger så är man van utan så tittar man nog mer ner som man alltid gjort.
Audi har en cool implementering med Augmented reality i sin HUD (på Q4 i alla fall), man fick lite mer av en 3D känsla.

Men men vi får fundera lite, tack för alla kloka råd.
av Lockis
Har kört både V90 och V60. Beställt min 3:e nya v60.

Jag gillar båda bilarna. V90 är bra mycket större dock. Så behöver man utrymme är det en sådan man ska gå på. V60 är roligare att köra och ser snyggare ut.

I mitt fall landade det i en V60 pga den stora prisskillnaden. Men jag är inte ledsen för det. Vi kommer få plats 2 vuxna och 2 barn i v60 utan bekymmer. Sikten upplever jag inte som ett bekymmer även om bakrutan är mindre.

Oavsett vilket val du gör kommer du få en bra bil 😁
av SundanceKid
Jag som har barn tycker att v90 är minimum att ha. Även om barnen får välja är det v90 eller xc90 som gäller.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av refbob
V90 har ju blivit för dyr. Verkar ju gett upp tjänstebilsmarknaden känns det som. Sedan hade den varit en bättre bil för innerutrymmena om den varit 5 cm högre i kupén. Lättare och komma in i och med en rakare lutning på bakluckan hade gett en bättre skuff. Som hundägare saknar jag V70. Sedan är huven onödigt lång. Finns betydligt bättre utformade bilar. Men V90 speciellt v90 CC ser ju snitsigt ut. V60 har ännu mindre skuff. Både smalare och kortare än V90. Båda tycker jag är fina bilar att köra.
av limerose1891
Jag hade flax, fick in en V90 Momentum Advanced B4 för 398k med vinterhjul i höstas. Alternativet var V60 men var väldigt glad att jag fick in V90N just pga utrymmet (Golfprylar ;))
av Sevir
Kommer mest troligt bli en beställning på v60. Pga jag kan få en ganska fullmatad med T8 motorn för stort sett samma pengar som plus paketet och T6 på v90.

Tråkiga är det är lite längre levtid på v60

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]