Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HJH
Vad vet vi om S90 next gen?
Visas 2023 och når köparna 2024?
Kommer det fortfarande att vara en sedan, eller slår de ihop den med V90 och gör en mer typ BMW X6? De i Sverige vill bara satsa på SUVar, men kineserna vill också ha sedaner?
Kommer Volvo att släppa en stor sedan som Polestar innan. Eller kommer Volvo att lansera en stor elektrisk sedan innan nya S90 förväntats komma?
Jag vill ha en stor sedan, men i och med elektrifieringen är allt så osäkert. Se på Audi som lanserar nya elektriska modeller parallellt med befintliga modeller.
av Lockis
HJH skrev:Någon som vet något om kommande S90?? :nerd:
Nope. Volvo brukar hålla hårt på informationen.
EDIT: Både S och V90 faceliftades väl nyligen?
av HJH
Lockis skrev:
Borde komma ett år efter kommande XC90 som visas när som helst. Så inte så lång tid kvar.
av Lockis
HJH skrev: ons 09 mar 2022, 17:18
Lockis skrev:
Borde komma ett år efter kommande XC90 som visas när som helst. Så inte så lång tid kvar.
”Nya” XC90 ska väl visas upp iår? V90 faceliftades nyligen. Och det gäller väl S90 med. Så dem är nog 2-3 år ifrån en ny uppgradering.
Användarvisningsbild
av V9097
Det kommer väl ingen ny S90? Om jag har förstått allt rätt så kommer nuvarande 90-sreien få en lätt facelift till och den kommer säljas parallellt ett tag med de nya elbilarna. Eldrivna ersättaren till XC90 kommer som sagt redan i år. Har Volvo hintat något om en eldriven sedan och kombi?
av Lockis
V9097 skrev:Det kommer väl ingen ny S90? Om jag har förstått allt rätt så kommer nuvarande 90-sreien få en lätt facelift till och den kommer säljas parallellt ett tag med de nya elbilarna. Eldrivna ersättaren till XC90 kommer som sagt redan i år. Har Volvo hintat något om en eldriven sedan och kombi?
Man gick ut och sa att man kan bygga S/V90 elbilar. Men man har inte officiellt sagt att man ska.
Nu verkar man även ha skrotat planerna på att leverera XC90 som hybrid när elbils modellen släpps.+
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... -skrotade/
Användarvisningsbild
av bem
Lockis,
Man vet väl inte riktigt vad man skall tro när man läser svensk bilpress, t.ex. Vi Bilägare säger här 2022-02-28 att vad gäller laddhybriderna kommer XC90 och S90 uppdateras, och förmodligen även V90 för den europeiska marknaden:
https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo ... er-pa-gang

Några nya rena Volvo elbilar som skall komma står det lite om också i länken ovan.
av Lockis
bem skrev:Lockis,
Man vet väl inte riktigt vad man skall tro när man läser svensk bilpress, t.ex. Vi Bilägare säger här 2022-02-28 att vad gäller laddhybriderna kommer XC90 och S90 uppdateras, och förmodligen även V90 för den europeiska marknaden:
https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo ... er-pa-gang

Några nya rena Volvo elbilar som skall komma står det lite om också i länken ovan.
Volvo brukar vara bra att hålla hemligheterna för sig själva :P Vi får helt enkelt se. Jag antar att min nuvarande beställning blir sista som inte är renodlad elbil.
B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]

740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]