Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varje gång jag startar vår XC90 är tre av fyra zoner på AC/fläkt aktiva. Den lägsta zonen är alltid inaktiv. På vintern betyder det att jag alltid manuellt måste lägga till den zonen för att slippa frysa. Har fläkten inget ”minne”?
På samma tema, på vintern vill jag ha stolsvärme och rattvärme inkopplat. Men dessa är urkopplade som normalläge. Dvs jag måste slå på även dessa manuellt.
Jag skulle hellre ha dem på som default på vintern och slå av dem på vintern om jag inte behövde dem.
Går något av detta att ändra?
BaraVolvo skrev: tis 25 jan 2022, 21:24 Varje gång jag startar vår XC90 är tre av fyra zoner på AC/fläkt aktiva. Den lägsta zonen är alltid inaktiv. På vintern betyder det att jag alltid manuellt måste lägga till den zonen för att slippa frysa. Har fläkten inget ”minne”?
På samma tema, på vintern vill jag ha stolsvärme och rattvärme inkopplat. Men dessa är urkopplade som normalläge. Dvs jag måste slå på även dessa manuellt.
Jag skulle hellre ha dem på som default på vintern och slå av dem på vintern om jag inte behövde dem.
Går något av detta att ändra?
Har inte upplevt fläktproblem mellan zoner, kör alltid auto och synkade zoner, ändrar sällan manuellt. Är det extrem imma använder jag defrostknappen, men jag har v90 med 4-zon, så den kan ju bete sig annorlunda jämfört med xc90

Startnivå på på ratt- och stolsvärme ställer du in under inställningar -> klimat, kolla manualen.

Det jag har noterat är att gammal rutin och […]

Uppdatera mjukvaran

T.ex uppdatera om man vill behålla e-call […]

Vad är det du skall göra, ta en motor fr[…]

740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte