Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Hej!

I min XC90 har jag en app som heter "Volvo ID". När jag försöker koppla ihop den med mitt Volvo ID så får jag ett mail där jag ska klicka på en länk och sedan följa några instruktioner. Det enda som händer är att jag får mailet, klickar på länken och kommer bara till min profilsida på https://volvoid.eu.volvocars.com.

När jag i appen i bilen klickar på "Slutför koppling" (ha rjag för mig det heter) så säger den att det inte gick och att kopplingen inte är färdig.

Jag har två frågor:

1. Tillför appen något mervärde, eller är det bara samma info som jag kan se i appen "Min Volvo" i telefonen?
2. Är det någon som får samma problem/fel?

Tack på förhand,
Fredrik
av limerose1891
Tror inte den gör nånting i praktiken, iaf inte mer än du kan göra i appen.
Användarvisningsbild
av bem
Prova logga in i Volvo Cars appen (hämta från Apple Appstore eller Google Play) med ditt Volvo ID och se om det funkar. När jag skaffa ny V90 T6 Recharge 2022:a nyligen så logga jag in i Volvo Cars appen som vanligt (använder appen redan med en V70 MY14) och på ett ställe i appen la jag till ny bil och skrev in nya bilens VIN (Vehicle Identification Number, står i registreringsbeviset).
Funka utan problem, kan växla mellan min V70 och V90 i Volvo Cars appen nu.
Nu gissar jag: man kan skapa ett Volvo ID med appen, men jag skapa mitt Volvo ID via webbläsaren en gång i tiden.
Har du redan ett Volvo ID lär du inte behöva använda appen Volvo ID.
Volvo Cars appen är det man använder när man väl har skapat ett Volvo ID och anslutit sin bil i appen med bilens VIN.
Volvo Cars appen hette innan Volvo On Call, de bytte namn på den för ett tag sen i samband med de gjorde om den rejält.
/Bo
Användarvisningsbild
av Its1more
Jag har haft ett Volvo ID sedan september 2014 när jag köpte T6:an. Handlaren hjälpte mig att avsluta och byta bil, så allt funkar via appen i telefonen. Jag tänkte att appen i bilen i Sensus hade ytterligare funktioner. Det kanske bara är så att man skapar sitt ID via den helt enkelt…

Tack för ditt svar.

/Fredrik

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]