Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HoxoH
Hej!
Jag har sökt runt på forumet och inte kunnat hitta en tidigare fråga på ämnet så att jag testar att ställa min.

Jag köpte igår en XC90 T8 årsmodell 2017 där centerdisplayen är repig, knappt kännbart men klart synligt.

Är det någon som har tips på hur man åtgärdar? För min del lutar det åt att lämna in den på närmsta volvoverkstad för att byta ut den om det inte dyker upp något magiskt trick här. :-)
-Någon som fått en prisuppgift?
- Finns det något alternativ till utbyte?

Vh

Roger
av BiggBifuel
Ser att det finns skärmskydd att köpa på nätet (olika ställen), liknande som för mobiltelefoner. Det verkar inte kosta så mycket och kanske är värt att pröva?
Skärmskydd.jpg
Skärmskydd.jpg (55.85 KiB) Visad 1488 gånger
av least
Det fanns tidigare "smet" avsett för mobildisplayer.
Kanske stryka på sådant först, och sedan på med ett anpassat skärmskydd.

Smeten var är någon silikon-vätska som korrigerar repan optiskt.
av HoxoH
Jag har skärmskyddet (Volvo orginal art 31466892) men det är försent för att föregående ägare hade inte satt på det.
Smet kanske är den bästa lösningen, lär ju kosta skjortan och halva byxan att byta centerdisplayen.

// Roger
av Qualia
Köpte min på AliExpress för ca 100kr med frakt och moms.

Värsta är ändå piano lackerad detaljer vid växel spaken..
av Qualia
Nu är skärmskydd jag menade..

Till TS, beror nog på hur djupt repan är..
Går säkert polera bort med något snäll medel..
Någon rekondare som säkert kan titta på den..
av stegev
Bad min ÅF installera detta idag och det blev super. Skärmen är mera matt nu i finishen, bättre eller sämre låter jag vara osagt.

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]