Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar om någon haft liknande "problem" (om det nu är ett problem :))

Provkörde en del hybrider innan jag bestämde mig för en V90 T8, fick den igår. Helt plötsligt började det låta från en fläkt inne i bilen (ej kupefläkten) väldigt mycket, ljudet kommer nånstans vid högra framdäcket! Man hör inget när man inte sitter i bilen. Fler än jag som reagerat på det? Var hos min lokala Bilia mekaniker imorse som sa "det låter så" vilket jag har svårt att tro på
Suttit i flertalet V90 varav några varit hybrider, inget av dem har haft ljudet i fråga...
Det är inte fläkten för att kyla batteriet du hör?
Mina tidigare XC90 har fläktljudet varit tydligt från höger fram när jag kört på el.
Hanzon skrev:Det är inte fläkten för att kyla batteriet du hör?
Mina tidigare XC90 har fläktljudet varit tydligt från höger fram när jag kört på el.
kan vara: har den varit så hög så folk reagerat på det? Jag säger inte att jag är känslig mot ljud, dock är den (väldigt) hög: med tanke på att de fått till bilen och att den är relativt tyst...
Väldigt högt ljud har inte jag upplevt, ljudet är ungefär som att motorfläkten går igång när man stannat och stängt av motorn.

Jag kommer att köra min etanol drivna 745-a t[…]

Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Automatlådan fast i "P"

Hallå! Jag har en C30 533 2.0 D 136 hk Diese[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]