Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Det finns ingen garanti att det inte blir dyrare "än tänkt" vid bilaffärer. Det är också fullt möjligt att förlusten blir mindre.

Den totala kostnaden att äga en bil har du först när bilen är såld. Det gäller här också.

Om du är duktig på bilaffärer kan du säkert leta upp ett "billigt" köpobjekt som sedan säljs "dyrt" och åker mer eller mindre gratis under tiden. Det är inte affärer som de flesta av oss normalt gör. Om du vill göra den här typen av affärer så är det fördelaktigt att skaffa en bil som håller värdet bra -- vilket TS vill göra. Men riskfritt är det inte...
av Lövet
Jag har sålt bilar efter både 3 och 4 månader utan nämnvärda problem. De flesta har sålts med 0 värdeminskning. Inte för att jag är duktig på att pruta utan för att jag var snabb nog att slå till när "rätt" pris dök upp och sen inte tvingas ta emot dåliga bud när jag säljer. Det sämsta för affärer är att ha bråttom både vid köp och sälj. Att exempelvis tvingas sälja en bil när den nya kommer direkt för att man bara har 1 parkeringsplats är som gjort för en usel affär.
av Lövet
Ambitiöst att starta sitt trollkonto på FB för 4 år sen i så fall.

Jag ser i sig inget konstigt i frågeställningen, jag hade också lätt köpt en bil om jag behövt i 8 månader istället för att hyra. Den sannolika värdeminskningen på en begagnad bil kommer vara oerhört mycket lägre än 8k i månaden även på en 400k bil.

Det som behöver förklaras är i så fall att kontot skriver på en blandning av svenska och norska/danska
av McDonald
Lövet skrev: tor 11 feb 2021, 22:47 Det som behöver förklaras är i så fall att kontot skriver på en blandning av svenska och norska/danska
Lite efterforskning
Han är norsk.. heter T* B* W*
Väntar på sin nya S100D
Så inget troll
Han vill bara ha nått till det roliga kommer 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]