- lör 06 feb 2021, 08:47
#1427966
Hej. Funderar om jag ska köpa ut tjänstebilen när den gått 12000 mil om 2 år och ha den kvar i hushållet. Någon med erfarenhet av V90 CC D4 som rullat lite längre? Hur står den sig? När kommer större reparationer? Tänker mig automatlåda och 4-hjulsdriften etc? Vad kan man förvänta sig för kostnader/överraskningar? Jag har aldrig haft en bil som gått mer än 15000 mil för att slippa strul. Tycker väl själv att vi borde hitta en annan bil som gått mindre. Men jag gillar den utrustning som den har. Vi har en xc70 my-13 d4 som gått snart 15000 utom några större grejer. Börjar på att komma saker så som bagageluckans automatiska dämpare, byta vindruta och parkeringssensorer. Snart dags för nya bromsklossar. Är väl betraktas som slitage. Så än så länge inga större överraskningar. Antingen ska man sälja den nu medans man får något för den eller behålla den i 2 år till och byta den mot v90 CC när det är dags om 2 år. Som reglerna blir för förmånsbilar känns det som att det blir bättre att hitta någon fin 2 eller 3 årsbil med få mil. Vi är ju i det hela nöjda med våra bilar för stunden. Vad är era erfarenheter/tankar?
Nuvarande bilar: V90 CC MY-20 D4 AWD automat och V90 CC MY-19 D4 AWD automat. Tidigare bilar: XC70 MY-13 D4 AWD DE Automat, XC70 MY-16 D4 AWD Sport automat, V70 MY-10 D4 Summum automat. Opel Vectra-06 2,0 T, VW Passat-06 tdi 170. Opel Vectra -05 2,0T. Opel Astra-00, Opel Astra-96 och Maxda 323-81.