Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Malmstroem skrev: fre 05 feb 2021, 14:47 Jag har därför endast ägt en italiensk bil och en fransk bil. ;-)
Beror ju på vilken italiensk bil du köpte ;-)
Tycker inte att de är till problem, men förbaskat dyr service på dem :-)
av Malmstroem
Nu var det en Fiat jag ägde. Jag tror jag var 20 år när jag köpte den, och hade den sedan i ca 10 år, så jag ska inte klaga alltför mycket på den bilen.

Det är inte heller något av de mer exotiska märkena som lockar mig speciellt mycket heller. Jag hade en kollega som tidigare hade en Maserati Coupe. Första dubbelkopplingslådan gav upp efter 3000 mil. Den andra efter 6000 mil. Det var då han kom med det klassiska yttrandet -- "never own a Maserati out of warranty". ;-) Han gick tillbaka till Lotus Elise efter det, vilket inte heller är en problemfri bil.

Jag har också en annan bekant som haft flera Ferrari. Den senaste rasade växellådan på för inte alltför länge sedan. Baserat på vad det kostat är jag hyfsat säker på att han inte kommer att äga en Ferrari igen...

Men jag ska inte vara alltför kategorisk. Jag kan i teorin tänka mig att prova på någon mer exotisk italiensk (eller fransk) bil någon gång i framtiden. Vi får se om det händer i praktiken.
av troubleshooter
fjohan82 skrev:
troubleshooter skrev: tor 04 feb 2021, 21:18 Lite trollvarning på den här tråden men jag nappar, nya funktioner nya möjliga felkällor, inte så konstigt.

Kör just nu min 6e nya Volvo (Totalt ca 75 000 mil totalt på alla 6) och kan inte påstå att jag anser att kvaliten har sjunkit över tid, har inte heller råkat
ut för några större fel med någon av de 6 bilarna, aldrig behövt en bärgare, inte lagt en krona på mer än normal service, bromsklossar och torkarblad
och annat förbruknings material.....
TS har ju gjort nästan 100 inlägg, så det är inte en av de vanliga Troll-trådarna.
Sant men TS utelämnar mycket information/fakta, men kan vara så att jag bara är lite misstänksam av mig
av Lockis
Malmstroem skrev: fre 05 feb 2021, 14:47 Jag har själv haft Audi, BMW och Volvo bland mina senaste bilar. Jag tycker att alla har motsvarat mina förväntningar, och äger just nu två Volvo tillverkade 2017.

Jag kan bara undra varför man fortsätter att köpa någonting man tycker är skit? Själv brukar jag försöka låta bli att återupprepa misstag. Jag har därför endast ägt en italiensk bil och en fransk bil. ;-)
Jadu. Min personliga erfarenhet säger att ibland får man ett måndags ex. Därför provar jag Volvo igen. Även om jag inte var nöjd med min förra.

98 oktan - er også skånsom mot drivsto[…]

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]