Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Vid leasing så går det hyfsat väl att räkna ut TCO. Om du köper och äger bilen så är det andrahandsvärdet som i väldigt hög grad kommer att styra din TCO.

Tyvärr så vet man andrahandsvärdet först efter bilen sålts, allting fram till dess är gissningar.

Personligen skulle jag valt T8, även om den är något dyrare än en D5. När jag köpte min XC90 tittade jag på en T8, men då var den rätt mycket dyrare än den D5 som jag valde -- det var i och för sig innan bonus malus.
av perhall
Mer och mer talar för plginhybriden. T6/T8 Recharge får lägre bonus efter 1 april (hinner troligtvis inte levereras innan?) medan D5 (och D4 som någon föreslår) för högre malus.
Det ska sägas också att T5/T6-motorn com laddhybriderna bygger på var riktigt törstig tidigare men verkar ha blivit väsentligt bättre sedan mildhybridiseringen.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Min T8:a drar 0,7 från Göteborg till Skillinge på Österlen. Det är mestadels 120 och jag startar med fullt batteri. Jag har kört sträckan massa gånger och hammar alltid runt 0,7. Lite mer innan den var inkörd. Kör på ren el till jobbet och snittar i princip alltid 0,4 inkl allt. Jag kommer ca 3,8-4,3 mil på ren el.
av perhall
JonasElander skrev:Vad går en T8 plug-inhybrid loss på?
Det kollar du nog enklast genom att skriva V90 T8 pris på google eller gå in på volvocars.se
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]