Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andregeman
Jag har en XC90 AWD D4 2017 som dunkar svagt från transmissionen vid hårt gaspådrag och verkstaden säger att stödlager i kardanen glappar. Hela kardanen ska nu bytas ut på maskinförsäkring. Bilen har gått 6700 mil och i min värld håller lager längre än så. Men Volvo vill inte ta det på goodwill. Vad säger den samlade expertisen, är inte detta ngt som Volvo borde ta ansvar för? Till saken hör att jag redan lagat AC på maskinförsäkring, och dessutom har ett oljeläckage från skarven mellan motor och låda som sannolikt också måste tas på försäkring. Även VOC-hårdvaran har lagt av men den tar de iaf på goodwill...
av least
Volvo måste inte ta något på goodwill. Men som du skriver har de redan tagit hand om kostnaden för VOC.
Är du första ägare till bilen?
av Andregeman
Nej, tredje ägaren. Jag förstår att de inte behöver ta ngt alls på goodwill, men det är å andra sidan ganska mycket bad will om kardanaxeln på en bil för 700000 måste bytas efter tre år och 6700 mil... I kombination med AC-haveri och oljeläckage börjar tålamodet med min första Volvo att rinnna ut.
av refbob
Låter som ett måndagsexemplar du har. 3:e ägaren på ganska få mil. Prova att diskutera med Volvo och redovisa dina bekymmer och försök få goodwill av dem. Funkar inte det får du väl prova att tala om för dem att du är prenumerant på Vi Bilägare eller Teknikens Värld så kanske det plötsligt löser sig... Tillverkarna ogillar få Badwill där.
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]