Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Efter lite research ser jag att kurvtagningsstöd kom först med senare (late) my20 till V90. Så det kan vara för tidigt att säga om det kommer en uppgradering och om det kommer, lutar det åt byte till en kraftigare styrservo.
IMG_0716.png
IMG_0716.png (37.5 KiB) Visad 1390 gånger
av Paranoxx
Jag har detta i min sena v90. Men som jag upplever det så styr den inte mer, utan han bromsar ner till en bra hastighet för att ta kurvan, alltså den går bara in om man kör snabbt. Som jag förstår det måste man dock ha navigation för att de ska funka.
Användarvisningsbild
av Guru
HitTheRoadJack skrev:Efter lite research ser jag att kurvtagningsstöd kom först med senare (late) my20 till V90. Så det kan vara för tidigt att säga om det kommer en uppgradering och om det kommer, lutar det åt byte till en kraftigare styrservo.
IMG_0716.png
Nix, ingen ny styrväxel. V90 fick en annan version av styrväxeln from 18w46 som tillåter mer kraft från växeln (klarar skarpare kurvor). Det sitter fortfarande samma "generation" av styrväxel i bilarna i några år till.
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]