Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mats62
Jag har köpt panelinlägg på dörrsidor till en v90 inskription med stämningsbelysning på skroten. Jag har en v90 med utrustningsnivå under inskription. När jag monterade dessa paneler på min bil så fanns kablar i dörren för denna stämningsbelysning. Men de lyser inte. Har läst i instruktionsboken att det ska finnas ett tillägg under intriörbelysning där man kan aktivera belysningen. Men det finns inte på min bil. Var till återförsäljaren och frågade om de kunde installera programvara så att denna belysning fungerar men de säger sig inte hitta någon sådan programvara. Är det någon som vet om det går att uppdatera så man får denna stämningsbelysning att fungera?
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Mats62 skrev:Jag har köpt panelinlägg på dörrsidor till en v90 inskription med stämningsbelysning på skroten. Jag har en v90 med utrustningsnivå under inskription. När jag monterade dessa paneler på min bil så fanns kablar i dörren för denna stämningsbelysning. Men de lyser inte. Har läst i instruktionsboken att det ska finnas ett tillägg under intriörbelysning där man kan aktivera belysningen. Men det finns inte på min bil. Var till återförsäljaren och frågade om de kunde installera programvara så att denna belysning fungerar men de säger sig inte hitta någon sådan programvara. Är det någon som vet om det går att uppdatera så man får denna stämningsbelysning att fungera?
Tyvärr verkar ÅF bundna till vilka programpaket som skapats och finns tillgänglig för din bil. Sedan kan man ju försöka plocka spänning från annan källa, eller mjukvarohack mha vdash. Denna dataknutte till tjeck har gjort affär på sin extra syssla på att modifiera Volvo funktioner. Du kan ju alltid kontakta honom om han har en lösning för aktivering stämningsljus.

https://d5t5.com/wiki/vdash/article-vda ... diagnostic

Sökte du på suv däck? Finns hur m&[…]

Gasspjäll- justering.

Tack för svar! Anledning till frågan […]

740 som krånglar

231 så är det något fel på […]

Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]