Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Varför sparas inte mitt körläge när jag startar bilen. Kör oftast på Eco men vid start står den på Normal. Även fast jag väljer individuellt så startar den på Normal. Står ju i och för sig även det i boken av varken gång bilen startar återställs körläge men lite korkat tycker jag.
av Ajajaja
Japp, helt idiotiskt. Tyvärr är det så det är.
Kör själv oftast i Eco-läge och även om det inte är så jobbigt att varje gång man sätter sig i bilen ändra läge så är det sjukt irriterande.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KnotVillage
Nej. Det är inte så man får träningsvärk direkt men känns bara onödigt. Var väl förmodligen därför dom inte byggde in det i infotainmentsystemet. Det hade varit ännu värre. Jag hade hellre sett startknappen inbyggd i växelföraren, körläge sparades på det man valde samt att det var inbyggt. Hade varit mycket bättre med förvaring där vredet och körläget sitter. Bara idén att använda ett vred. Snacka om att backa i utveckligen. Dom ändrade det iallafall från 16-, då kunde man vrida det åt båda hållen.
Användarvisningsbild
av Zanders
Har ju varit uppe flertalet gånger på forumet och det hela har väl med certifiering att göra om jag inte minns fel.
av KnotVillage
Om det nu är certifiera för Normal, dvs avgasvärden mm så borde den ju gå renare i Eco. Coasting finns väl inte i Normal som jag förstått det.
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]