Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej igen! Ni som är vana nybilsköpare hos Volvo...
Jag har läst att "förr" i tiden så om man valde "tillbehörsfälgar" så kom bilen ändå på standardfälg till ÅF där man sedan bytte ut till den fälg man valt.

Men idag heter det ju inte längre tillbehörsfälgar utan idag hamnar ju fälgarna man väljer under "option". Hur är det då. Levereras bilen med orgfälgar till ÅF eller med dom fälgar man valt från början i "Bygg din Volvo"? Jag har fått jätteångest över att jag valt fel fälgar till min bil och den byggs denna eller nästa vecka gissningsvis. Ännu ej byggd iallafall.
Nikeman skrev: ons 19 feb 2020, 10:34
Men idag heter det ju inte längre tillbehörsfälgar utan idag hamnar ju fälgarna man väljer under "option". Hur är det då. Levereras bilen med orgfälgar till ÅF eller med dom fälgar man valt från början i "Bygg din Volvo"? Jag har fått jätteångest över att jag valt fel fälgar till min bil och den byggs denna eller nästa vecka gissningsvis. Ännu ej byggd iallafall.
Utifrån dom gånger jag ser nya bilar lasta ner till ÅF tycks jag se att alla fälgar är färdigmonterade ur fabrik, beroende på årstiden blir det vinter- eller sommardäck på.
Bilen levereras ifrån fabrik på dem sommarhjul som är valt.
Alla sommarhjul du kan välja i appen är dem som bilen kan levereras på.

Vinterhjulen du beställer däremot skickas direkt till ÅF och monteras hos ÅF.
MAO din bil levereras alltid på sommarhjul ifrån fabrik.

Så för att svara på din fråga lite tydligare: Ja bilen kommer levereras på dem fälgarna du beställt. Det finns ingen "standard" fälg som bilen alltid levereras på. Hur många uppsättningar hade då inte funnits hos ÅF? ;-)
Ja det är sant. Tack för info. 👍

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]