Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Iddefixen
Efter 1km i min sprillans nya V90CC(D5) började den varna för Laddningsfel. Jag vände tillbaka till dealern och de läste ut felkoderna, hittade inget så klart. Meddelandet försvann och jag började köra de 10 milen hem. Efter 9 mil Började batterialampan lysa rött och det stod 12 V Batteri - Laddningsfel, svagt batteri. Stanna genast. Körde en mil till, stannade och ringde bärgare.
Nu står alltså en sprillans ny bil på verkstaden.
Enligt bärgaren var detta ett vanligt fel. Och att det troligen var ngt med laddningskoderna och generatorn.

Min fråga till er är - någon som vet vad detta är? Känns som ett elfel... Men någon som vet?
av strannio
Du har säkert fått svar redan, men det beror på antingen en smälld säkring på batteriboxen vänster bak i bagageutrymmet eller så måste batteriövervakningssensorn på samma ställe nollställas, ta ut kontaktstycke och sättas i igen, så kommer det fungera som vanligt.. oftast beror det på att kontaktstycket inte är riktigt ditsatt och har du köpt bilen ny eller nyare begagnad så har dem garanterat bytt batteri på bilen innan leverans då dem inte klarar av att stå en längre tid i lager.
Då har felet blivit när dem bytt batteri i bilen..
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]