Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
GoranP skrev:mikeman - jag tolkar som att du har telefonintegration i din bil. Jag använder Brodit's mobilhållare, och ProClip, sedan har jag kopplat USB-kabeln till uttaget i armstödet. Sen finns kopplingen för Android Auto och telefonen laddas, så fort jag stoppar i den i hållaren.
(Att jag sedan inte tyckte om Android Auto, är en helt annan, personlig, sak då jag har den inbyggda navigeringen, mm).
Ja det stämmer, jag har integrationen. Har en usb som tittar fram från utrymmet i armstödet och har telefonen liggande på ytan bredvid växelspaken.
Användarvisningsbild
av mikeman
Vad har ni för bra tips på solskydd för bakruta, barn sitter där? Till nya V60 finns tydligen inte formpassade nät ännu, annars hade det varit prydligt. Är det biltema och liknande som gäller eller finns bättre tips?
av Xanthopteryx
Till vår Mazda sydde vi en gardin helt enkelt. Fäste den i taket bäk, där du krokar i lastgardinen, och framtill i grabbräcket vid passagerarsidan. En lång dubbel runt resår vars ändar var ihopkrokade med en liten karbinhake så jag lätt kunde ta loss och sätta dit om jag behövde. Blev riktigt snyggt =) och extremt bra för vårat problem var ljus i allmänhet och ett dubbelt tyg gjorde det påtagligt mörkt (inte svart dock ) och vid behov kunde man bara dra undan gardinen likt du gör framför fönstret hemma.
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]