Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Hej

Någon som har eller har sett en XC90 inscription med dessa R-design fälgar?

Funderar på att sätta på lite större hjul och dessa finns lite då och då till överkomliga priser, men jag är osäker på om de passar på en savile Inscription, utseendemässigt alltså..

Hittar inga bilder på Google på en Inscription..

Vad tycker ni? 😀
Bilagor
maxresdefault.jpg
maxresdefault.jpg (135.66 KiB) Visad 1789 gånger
Senast redigerad av 1 Ilduce77, redigerad totalt 0 gånger.
SundanceKid skrev: tis 23 apr 2019, 06:13 Såna sitter på många XC90. Jag vet inte om du menar en kopia eller volvos fälg men den från volvo sitter på många R-design.
Jag var nog lite otydlig i första inlägget. Menade om någon sett en XC90 inscription med dessa fälgar. Har ändrat detta nu i frågan.. 😀

Jag har också sett flera XC90 R-design med denna fälgen och till det paketet passar den bra, men är osäker på hur den passar med allt crome på en inscription.
Ilduce77 skrev: tis 23 apr 2019, 00:53 Hej

Funderar på att sätta på lite större hjul och dessa finns lite då och då till överkomliga priser, men jag är osäker på om de passar på en savile Inscription, utseendemässigt alltså..

Vad tycker ni? 😀
Tja när jag började leta efter en S90 då fastnade jag på liknande R-design fälgar. Men efter ett tag ville jag ha en S90 inscription ljusbrun och då gillade jag den mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom. Därefter kollar jag på helt andra fälgar som jag tycker passar mycket bättre. Jag skulle inte ha dessa på min S90.

Men nu är det inte en S90 inscription du har. Jag vet inte ens vad du har för färg på din bil.
Men du verkar vara lika petig som jag och jag förstår det.
Hade jag fått dessa fälgar med bilen då hade jag accepterat dem, men om jag skulle skaffa dem i efterhand då hade tittat på något annat.
av para
Se till att köpa två av varje sort bara. Höger och vänsterrotation.
GATUPLAN skrev: fre 26 apr 2019, 21:44

Vad tycker ni? 😀
Tja när jag började leta efter en S90 då fastnade jag på liknande R-design fälgar. Men efter ett tag ville jag ha en S90 inscription ljusbrun och då gillade jag den mjuka kontrasten mellan ljusbrun och krom. Därefter kollar jag på helt andra fälgar som jag tycker passar mycket bättre. Jag skulle inte ha dessa på min S90.

Men nu är det inte en S90 inscription du har. Jag vet inte ens vad du har för färg på din bil.
Hade jag fått dessa fälgar med bilen då hade jag accepterat dem, men om jag skulle skaffa dem i efterhand då hade tittat på något annat.
Ja, att man är petig har man fått höra både en och två gånger av sambon.. 🤣

Färgen är savile grå och jag är nog inne på samma spår som dig. Den fälgen passar bättre på R-design än på en inscription.

Den är för "sportig" och jag kommer nog istället satsa på en mer "elegant" fälg, om man nu kan kalla den det.. 😀

Blir det byte så blir det till den på bilden..
Bilagor
SmartSelect_20190427-142555_Chrome Beta.jpg
SmartSelect_20190427-142555_Chrome Beta.jpg (29.42 KiB) Visad 1250 gånger
Ilduce77 skrev: lör 27 apr 2019, 14:30
GATUPLAN skrev: fre 26 apr 2019, 21:44

Vad tycker ni? 😀

Ja, att man är petig har man fått höra både en och två gånger av sambon.. 🤣

Färgen är savile grå och jag är nog inne på samma spår som dig. Den fälgen passar bättre på R-design än på en inscription.

Den är för "sportig" och jag kommer nog istället satsa på en mer "elegant" fälg, om man nu kan kalla den det.. 😀

Blir det byte så blir det till den på bilden..
👍klockrent
Nu har jag inte sett alla xc90 fälgar men dessa är absolut de snyggaste jag sett.
Jag fick bilen med dessa och det är dem jag vill ha, även om tvätten blir inte alls lika enkelt som med mina tidigare fälgar.

https://www.bilia.se/dack/falgar/volvo- ... _31428083/

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]