Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
Har använt min i 1,5år, 2700mil och den funkar än. Kör inte varje dag. Har den på min vanliga nyckelknippa som en nyckelring (den är lagom stor) så den är alltid med, grymt smidigt att inte behöva ”ta med bilnyckeln”.
av V70_2005
Fjonsson skrev: lör 20 apr 2019, 08:14 Och när/om batteriet tar slut är det inte katastrof då bilen fortfarande går att köra om nyckeln läggs på nyckelplatsen i mittkonsolen.
Precis! Någon knäckte den lösningen i forumet. Man låser upp bagaget med voc öppnar det så dörrarna låses upp och går in och lägger nyckeln på nyckelplatsen i mittfacket.
Enda nackdelen är om
1. telefonen inte finns med/fungerar
2. mottagningen inte fungerar
3. VoC är nere

Därför köpte jag till en fysisk nyckel till vår röda nyckel då jag vet att jag kan ta mig in i bilen i allafall oavsett vilken av våra nycklar vi använder. Lilla nyckeln ser jag positivt på vid tillfällen som när jag skall fixa med båten, när vi skall dyka e.t.c. Då är det tillräckligt nära för att någon vi känner skall kunna komma med stora nyckeln om saker skiter sig.
av EssDee
Är ni säkra på att den lilla ens har något batteri?
Jag tror, utan att veta, att den inte har batteri. De stora har det för att det finns knappar som skickar iväg signal. Den lilla använder bara NFC eller liknande, precis som med kreditkort eller larmbricka och där finns inga batterier. Någon som har bild på en öppnad liten nyckel?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]