Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Tjänstebils policyn tillåter bara Volvo...
Men på ett personligt plan så gillar jag att de ligger långt fram med tekniken, att de har sjukt sköna stolar(vi får dock se hur det blir med detta när jag får nya bilen...), att det genererar jobb och skatt i Sverige.

.
av dfa
Bra ramavtal samt att det är en bil som inte sticker i ögonen på någon men där de senaste modellerna faktiskt har premiumkänsla.

Tilltalas även av den höga säkerheten.
av Ice71
Volvo anställd = väldigt bra rabatt. Förlorar knappt något på att byta varje år.
Det enda som gäller för mig, är att försöka förlora så lite pengar som möjligt
Hade inte det ekonomiska spelat in, hade det blivit BMW eller Audi. Som i mitt tycke spelar i en lite högre liga. Även om Volvo tagit ett stort kliv framåt med de nya modellerna. Tyvärr har inte kvaliteten hängt med riktigt. Tycker jag.
av Herrlarsson
Jobbet har Volvo krav (blev V90d4).
Själv så hade jag helst valt en E200d fleet edition.
Gillar bruksigheten i Volvon samt förarstolen (4-vägs säljstöd / dynförlängning) som jag tycker för halva bilen. Sticker inte heller i ögonen som premiumtyskarna.
Ogillar förbrukningen, högt buller med vinterdäck, sensus och bagagegardinen.
Jag är helt klart nöjd med bilen, men den saknar sista förfiningen mot Tyskarna.
Vid ett improviserat acctest så var tyvärr e200d snabbare än v90 d4. Framförallt i högre farter.. Lite otippat.
Volvo är fortfarande lite traktor, men på ett "bra sätt". Passar svenska förhållanden, men vid högre farter när man kräver lite mer, så är den inte lika vass.
av kenjoh4
Har haft 240, 940,S60,S80 och nu en S90t8. Snacka om utveckling. Sista köpte jag ny som privatköpare. Det jag kan klaga lite på är ljudvolym från sommardäcken men det beror ju lite på storleken på däcken. Provade idag idag att dra på lite då det var lite trafik på motorvägen, har inte gjort det trots att jag har haft bilen ett år, och draget var det inget att klaga på. 200 och det fanns mer att ta. :-D Varför byta märke om man trivs med konceptet.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Jag gjorde min autobahn test förra veckan för att kolla av vibrationer efter sänkning fram o spacers, men det fanns inga alls, rock solid mao :-) 160 fick räcka. Ska ju ned till södra spanien och vill inte råka ut för några överraskningar. Förra året släckte jag vibrationer med ombalansering och ett däckbyte, men som sagt, i år var allt ok Bild

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]