- lör 13 apr 2019, 17:39
Jag kör också individuellt där jag har som standard ekoläge och sedan har jag valt normalt klimat i stället för ekoklimat.
Moderator: Moderatorer
Ilduce77 skrev: ↑lör 13 apr 2019, 22:22 Tycker det är synd att Volvo tog bort funktionen att man hamnade i "sportläge"/Dynamic när man drog växelväljaren till vänster.Håller med.
Så hade jag det på min xc60 och det gick väldigt snabbt och smidigt att hoppa från vanligt läge till sport, tex inför en omkörning, för att sedan föra tillbaka spaken till normalläget.
Det är inte lika smidigt att trycka på scrollahjulet, sedan scrolla till Dynamic och sedan trycka igen. För att sen göra samma procedur igen för att komma tillbaka till komfort.
Nu hamnar man bara i det semimanuella läget, som man aldrig använder, när man drar spaken till vänster..
Är det någon som använder detta läget i SPA-bilarna?
Xanthopteryx skrev: ↑sön 14 apr 2019, 07:06 Jag nyttjar spakläget för att motorbromsa = 0 l/mil i bränsleförbrukning.Jag använder också manuella läget att motorbromsa. Den är dock seg att växla ner om man ska typ från 6:an till 2/3:an och man rycker gärna fler gånger i spaken.
Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]
Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]