Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matfarsan
Eftersom sommaren närmar sej är det dags att fundera på detta med solfilm/toning av de 3 bakrutorna för att få ett drägligare klimat för hunden.
Började titta lite på solarplexius men har läst både ris och ros.
Mestadels är det gamla recensioner och jag antar att det hänt en del på solmonteringsfronten.
Någon av er som kör med solarplexius på era nyare bilar och hur upplever ni det isf.
Skramlar det eller är tyst, problem med imma mellan rutorna?
Dålig passform som glipar?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jag hade dessa på en V50 https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 09994/2018
jag var toknöjd, nuvarande ägare tycker de går bra på de tre bakersta rutorna men de har nu slutat användas de på baksätets fönster. "De lossnar", jo tänkte jag då ni stänger dörrarna som att det vare en stridsvagn, för mig lossnade de aldrig...

Här har det pratats om de viewtopic.php?f=56&t=104235&hilit=+Solskydd

tror jag beställde de för en tusing från England
av Vardelos
Jag hade dem i 4 dagar i en V50, sen åkte dom ut. Skrammla och var fula.

Kostar 3000 att tona på firma med kvalitetsfilm. Har gjort de på V90CC jag har nu, ser fabrikstonat ut, både utifrån och inifrån, fast mörkare då jag tog mörkaste filmen.
av MBjerner
Jag har Solarplexius på min V90 i bagageutrymmet och har inget skrammel eller dylikt. Har haft det på alla min V70 innan utan problem.
Användarvisningsbild
av popeye65
Jag har monterat Solarplexus på min tjänstebil, alla 5 rutorna, knäpptyst, inte ett skrammel.
Fördelen är också att jag flyttar bara över solskydden på min nästa V90 när det är dags.
av stevvee
Vad kostar det?
Jag skulle aldrig välja skivor utan tonar istället. Betalade 2600 för 7 rutor och då är det proffs produkter och även riktigt duktig tonare.
Användarvisningsbild
av popeye65
För 3 rutor kostar det 1245:- och för 5 rutor kostar det 1550:- inkl. frakt.
Jag fick 20% rabatt på mitt köp då de kör en drive på facebook.
Smart, billigt och snyggt tycker jag iallafall.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]