Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Hej
Jag har bokad en S90 D5 och ägaren har skickat bilder och video där man ser sol gardiner i baksetefönstrena. Sedan frågar jag om det är gardin även i bakrutan och då svarar han nej. Men jag undrar om det kanske är så att han bara inte vet om det?
Går det i huvudtaget att beställa gardiner till dörrarna utan den i bakrutan? Kommer inte alla 3 i paketet?
Jag ser att det är fabriksmonterat med alla lås m.m. och att de sedan går de in i dörrkarmen.

Om det är så att det ändå är bara de två i dörrfönstren då undrar jag om det går att eftermontera den i bakrutan?
Jag tycker att det inte är lika snyggt med tonade rutor och hoppas att det inte blir ett måste.
av Xanthopteryx
Solgardinerna man drar opp ur dörren är bara på sidorutorna i baksätet.
Något annat känner jag inte till.

Däremot finns det andra gardiner som kan monteras på alla rutorna bak (sidorutor och bakruta). Men de är inte infällbara.
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns även en elmanövrerad gardin till bakrutan till S90, i vilka paket den ingår har jag ingen aning om...

/Thomas
Användarvisningsbild
av fjohan82
Funk skrev: sön 07 apr 2019, 12:07 Det finns även en elmanövrerad gardin till bakrutan till S90, i vilka paket den ingår har jag ingen aning om...

/Thomas
Den verkar ligga som ett separat tillval.
Jag vet inte, men är tveksam till att den bak går att eftermontera. Är gardinen integrerad i hatthyllan blir det problem, eller om den går i några skenor i C-stolparna.
S90 S-gardin.JPG
S90 S-gardin.JPG (48.57 KiB) Visad 1278 gånger
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Tack
Dessa som finns är helt integrerade i dörren.
Jag vill gärna slippa tonade rotur. Det är pga hund, en liten fralla som jag vill ha mökt i baksätet på sommaren.
Men är det någon som vet mer om gardinen i bakrutan?
Vilka alternativ har jag nu i efterhand?
av Xanthopteryx
Antagligen kroken högst upp och sidan på dörren (där gardinen går ner inuti dörren). Spontant känns det som att det inte skiljer något mer än så (förutom gardinen såklart).

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]