Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
Xanthopteryx skrev: tor 14 feb 2019, 12:06
Gorban skrev:Vi gör en eller två bilsemestrar ner till Europa varje år. Just nu är vi i Österrike. Box på taket med skidutrustning och skidkläder. Resten i bagar i bagaget. Jag vill inte lasta över insynsskyddet då jag vill ha fri sikt bakåt på autobahn. Det fungerar ok men den sluttande bakluckan stjäl mycket utrymme jämför tmed min tidigare 5-serie. Bagaget är dock djupare fram till ryggstödet. Saknar den öppningsbara bakrutan på BMW:n. Suverän när man ska lasta det där sista in mot bakluckan. Sedan öppnar man bara rutan när man vill plocka i och ur jackor och småsaker.

Resten av året fungerar bagagerummet utmärkt. Då behöver bara barnens skolryggsäkar och min portfölj få plats. Kör även optimistjolle på taket ibland och mast och segel inuti bilen och det går bra.
Vänta lite nu...? Du vill inte lasta över insynsskyddet, men du säger att den sluttande bakluckan stjäl utrymme?
Den sluttar ju ovanför insynsskyddet = påverkar ingenting under densamma.
Jag har det automatiska insynsskyddet och om det tar emot när man stänger luckan går insynsskyddet upp igen, dessutom, man får verkligen pressa ner den del av packningen som ligger längst ut så den inte sticker för högt för annars vill inte luckan låsa utan går upp igen.
av Xanthopteryx
Samma här.
Du kan dock manuellt stänga luckan om du vill.
Insynsskyddet upplever jag som att den försöker dra ner om det inte kärvar för mycket.
av AndS
III skrev: tor 14 feb 2019, 11:43 Men längdskidor är rätt långa. I min nuvarande V60 så passerar längdskidorna främre ryggstöden och ligger på armstödet. Så fälla vänstersidans baksäte så räcker inte längden till.
Jag hade slalomskidor i tankar, hur långa är längdskidor idag? Men längdskidor som har små bindningar och är smala får nog plats genom lastluckan, är ju viss skillnad på bindningarna på slalomskidorna.
av TomasGBG
Nyss hemkommen från skidsemester i Ö-rike. 5 personer i bilen, skidor och pulkor och 3 par pjäxor till barnen i takboxen men resten i bakluckan inkl 5 hjälmar, 2 par slalompjäxor, 2 par löparpjäxor, datorer, Nintendo Switch mm mm. Jag är mycket nöjd med utrymmet och det går alltid att få plats med lite till precis innanför bakrutan. Hade V70 innan.
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]