Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
Derank skrev: lör 09 feb 2019, 14:29 Lackat läder kan inte suga åt sig något medel, det enda det där medlen gör är att lägga sig ovanpå, visst kan man göra det om det känns bättre för själen, men det gör varken till el från. man ska hålla det rent och det gör enklast genom att torka av sitsen emellanåt
Nej en rengöring rengör och en konservering konserverar ytan så den håller sig längre. Leathermaster har ett bra kit.
Bilplåt absorberar inte heller något men där kladdar vi också på grejor...
av least
Om lädret inte absorberar smeten, så är det dina kläder som ordnar den biten... känns lite onödigt?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Behandlingen torkar på ytan. Varför inte bara prova. Jag lovar att du upplever en skillnad.
En vaxad bil är ju inte kladdig....
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jag hade hållit mig till någon modernare försegling i så fall. De gånger jag provat produkter som skulle vara till läder har det bara blivit kladdigt på ytan. Jag kör också på att bara hålla rent sen dess.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag kommer fortsätta att använda en produkt för rengöring och en för behandling och låta bilen stå i varmgaraget över natten när klädseln är behandlad. Det är fint när man återfår den matta ytan som det ska vara.
Har aldrig upplevt något kladd från dessa produkter, men är man slarvig med att torka är det klart att det blir kladdigt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
fjohan82 skrev:Jag kommer fortsätta att använda en produkt för rengöring och en för behandling och låta bilen stå i varmgaraget över natten när klädseln är behandlad. Det är fint när man återfår den matta ytan som det ska vara.
Har aldrig upplevt något kladd från dessa produkter, men är man slarvig med att torka är det klart att det blir kladdigt.
Jag behandlar också lädret i min bil. Blir inte kladdigt med det jag använder.
Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]