Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
God jul på er!

Själv har jag dock fått meddelande i V90:n.

On Call service erfodras

Har problem med att info och funktioner i appen ej fungerar. Någon som haft liknande? Vad jag lyckats googla mig till så kan det vara on calls batteri som är dåligt. Borde väl hålla mer än i 1 1/2 år?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Xanthopteryx
I det där systemet kan det ju vara mycket helt klart.
Batteri (om det finns sådant) är ju en sak - och batterier kan vara dåliga från början (tillverkningsfel e.t.c.) eller gå sönder.
Och felkoder av någon anledning, minnesproblem, mjukvarubugg, antennproblem, ...
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Startstopp och bränslevärmare sliter på batteriet. Man kan åka runt med ganska låg laddningsgrad och då kroknar det fort.
Jag har monterat en cetec sense batteriövervakning på min och kan följa laddningsstatus.
Det är en funktion man kan tycka volvo borde ha i VOC. Bilen vet ju. Jag får ett push när batteriet behöver laddas.
Användarvisningsbild
av Wibe
Kör varken bränslevärmare (står i garage) eller start/stopp så det borde i det fallet vara något annat.

Användarvisningsbild
av Wibe
Min tekniker svarade på mail. Han vill uppdatera mjukvaran... undra om det skall göra någon skillnad men kanske.. får se först efter nyår

Användarvisningsbild
av Wibe
Tankade ny mjukvara igår men ingen skillnad. Nu verkar också min internetkoppling vara nere sen uppdateringen. Skall återigen höras med teknikern på måndag. Kommer väl återigen vara en följetong som så många gånger innan. Börjar bli lite trött på alla problem. Även om de är relativt små men man har ju trots allt betalt en slant för bilen

av least
Att man betalat för bilen är självklart, dock är det rimligt att en dyr bil med många tekniska system är mer utsatt för strul med mjukvaran.
Det man ska rikta in sig på är att säljaren ska fixa felen inom en rimlig tid och eventuellt med ersättning till dig som kund.

Var inte för snäll och förstående mot ÅF.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]