Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aida
När jag hämtade ut min V90 så skämtade säljaren att det var omöjligt att få in vinterhjulen i bagaget så han fällde baksätet. Jag tycker mig se att de är för stora. Men nu såg jag @grillchips foton i V60 tråden om stötfångarskydd där han ställt 4 hjul upp i vad som ser ut som en V90. Grillchips: vad är hjulstorleken? Jag har 18 tum 245/55 tror jag.
Användarvisningsbild
av grillchips
Nu hade du ren tur att jag läste tråden här för det där fick jag ingen notifikation om! ;)
De hjulen du såg på bilden är till min gamla bil, förvisso "lite större än original". Det var 225/35 på 19"-fälgar som är 8" breda om jag minns rätt. På bredden var det inte många centimeter kvar att lasta med, det stora problemet var egentligen att de sticker ut lite i luckans lutning, så det var där de potentiellt hade kunnat ta i.

Jag har i V90n kört mina vinterhjul och de är större än de du skriver om men att ställa de upp sådär i luckan var bara att glömma, de har måtten 255/35/20. De fick snällt läggas ner med fällda säten.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?