Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maisa
Går och väntar på min V90 men har inte riktigt klurat ut vad den 12” stora ”dynamiska” skärmen kan användas/vis förutom hastighet/varvtal.

Valde inte navigation medvetet (som jag annars förstått även visas där) då jag i dagsläget tycker Waze etc fungerar väldigt bra.

Så är det någon annan matnyttig info man kan ha där eller är det bara svart tills exempelvis någon varning/fel dyker upp på bilen?

av SamuelH
Vad som visas i mitten kan ändras i inställningarna.

Antingen ingenting mer än eventuella meddelanden såsom fel, påminnelse för service m.m.

Man kan också ställa in så att den visar mediaspelare, alltså vilken radiokanal du har inne eller om du lyssnar via Bluetooth m.m.

Om man talar i telefon via bilen (handsfree funktionen) så kommer det stå i mittenpanelen vem du pratar med, hur länge du pratat m.m.

Till sist så visas sms men även röststyrningen i mitten. Så om du pratar med bilen så kommer det stå en text vad bilen uppfattar, typ.

Edit: När man startar bilen, går bilen igenom alla stödsystem för att se så att allt fungerar som det ska. Även detta sker i mittenskärmen där bilen talar om för dig att du är säker för avfärd.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]