Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DjuroS
Jag har en Volvo S90, 2017 (köpte den som ny), med Sensus navigation och Volvo On Cal. Navigation fungera så som det ska men sedan ca 2-3 månader tillbaka, slutar RTTI att fungerar (får ingen information) varje gång efter ca 15 minuterav körning. Varje gång jag startar bilen får jag aktuell trafik information på båda skärmar men efter ca en kvart försvinner de färgade linjerna och kommer inte tillbaka oavsett hur långt jag kör bilen. Vid nästa start är allt OK.
Det kan inte vara fråga om signaltäckning eftersom jag pendlar dagligen (Stockholms område) och på den delen som jag tappar RTTI på vägen fram får jag den på vägen tillbaka och tvärtom.
För RTTI använder jag internetdelning från min telefon (Telenor) med Bluetooth. Har i princip obegränsad åtkomst till internet.
Jag har försökt med att ändra olika inställningar på både bilen och telefonen utan att komma någonvart.
Det hjälper inte heller varken kart- eller VoC apps uppdatering.
Är det någon som upplevt något liknande?
av Xanthopteryx
Inte vad jag noterat (även om jag ju oftast kör via Waze). Har du gjort någon uppdatering där för 2-3 månader sedan? Hänt något annat med bilen kring den tiden? Bytt mobilabbonemang?
av DjuroS
Ja, telefons (Samsung) software uppdatering och kartnavigationsuppdatering. Abonnemang har jag inte bytt.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]