Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olofgeo
Hade bilen parkerad en vecka, skulle starta värmaren med Voc, men fick meddelande att bilen var i viloläge, start skulle ske inom en timma.
Går det att komma runt detta utan att förprogrammera tid?
Den går först i viloläge 1 efter typ fem dagar eller så. Då pratar den varje timme. Efter två veckor typ kommer viloläge 2, då pratar den inte alls.

Värmaren löses genom att sätta en timer typ ett par timmar innan så den hinner med i entimmessloten när den nu öppnas.
Annars är det att bilen startas oftare... Du kan även starta värmaren i bilen.
av Hypoxia
Vad betyder det om jag t.ex. har bilen på flygplatsen mer än två veckor?
Att jag minst en gång i veckan manuellt måste väcka bilen med VOC för att få igång värmaren när jag verkligen behöver den vid hemkomst?
Xanthopteryx skrev:Den går först i viloläge 1 efter typ fem dagar eller så. Då pratar den varje timme. Efter två veckor typ kommer viloläge 2, då pratar den inte alls.

Värmaren löses genom att sätta en timer typ ett par timmar innan så den hinner med i entimmessloten när den nu öppnas.
Annars är det att bilen startas oftare... Du kan även starta värmaren i bilen.
av olofgeo
Om jag sätter timer via Voc någon timme efter den tid jag vill starta, kan jag då direktstarta den någon timme tidigare?
det vill säga väcker Voc bilen för att ange starttid?
Nope. Steg 1 så pratar den bara varje timme. Steg 2 pratar den inte (säkert undantaget larm). Start av bilen nollställer.

Flygplatsen så, sätt timer för aktuellt datum/tid. Eller så får du manuellt starta värmaren vid ankomst.
Eller, om du flyger från Nödlanda, så anlitar du Benstocken parkering med tilläggstjänsten förvärmd bil =)
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]