Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erac
Hej!

Dum fråga kanske med vad är dekorbelysning? Ser att jag kan ändra den i inställningar under Interiör belysning med märker inte att något händer. Någon som kan förklara så jag fattar...
av Oldman99
Det sitter en liten diod i taket som man styr med "dekorbelysning". Måste vara hel mörkt för att man ska märka skillnad.
Användarvisningsbild
av grillchips
Precis. Det är inte lika "sofistikerat" som exempelvis Mercedes där belysningens färg i dörrar etc byts, utan det är bara "punktbelysningen" som ändras. Ganska menlös grej på så sätt men ungarna gillar det.
av Erac
Är det inte stämningsljuset ni syftar på när ni pratar om dioder i taket? Jag syftade på dekorljuset som ligger under samma meny, Interiör belysning.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja den är väl för belysningen i dörrarna och så. Under listerna liksom. Du kan bara ställa ljusstyrka där eller hur?
av Erac
Var ute och kollade ikväll. Hittade led-lister längs dörrsidor och i fotutrymmet som man styr med dekorbelysning. Tack!!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]