- ons 30 maj 2018, 18:09
Jeg ser at lakken på kanalene på min V90 er veldig slitt, allerede etter 3200 mil (16 mnd). Bortimot all kjøring er og har vært på normale norske, asfalterte landeveier (kun noen få km på grusede fjellveier et par ganger i året). Fikk bilen levert med originale stänkskydd foran og bak, nettopp for å forebygge dette. Nederst på støtfangeren bak ser det helt fint ut, det er kun kanalene som har blitt stygge (fremre ca. halvpart av kanalene). Har originale 20" på Volvo-merkede Pirelli-dekk, altså alt er 100 % Volvo-originalt. Det er ingen selvpåførte skader, kun det som er åpenbar slitasje som følger av normal kjøring. Skulle nesten tro det er en mismatch på selve designet på bil/kanal/stänkskydd/dekk...
Har noen andre av dere reagert på det samme?
Kanalene på mine forrige biler, MY14 V60 og MY11 V50 (begge med stänkskydd f+b) var praktisk talt like fine som nye etter 3 år/7500 mil... Synes det jeg opplever på V90'en er rimelig spesielt...
Vurderer å få omlakkert kanalene og få lagt på klar folie, men burde ha vært unødvendig. Og strengt tatt fristende å sende fakturaen til Volvo..
PS. Har keramisk lakkforsegling, men selv denne har åpenbart mistet sin effekt der.
Har noen andre av dere reagert på det samme?
Kanalene på mine forrige biler, MY14 V60 og MY11 V50 (begge med stänkskydd f+b) var praktisk talt like fine som nye etter 3 år/7500 mil... Synes det jeg opplever på V90'en er rimelig spesielt...
Vurderer å få omlakkert kanalene og få lagt på klar folie, men burde ha vært unødvendig. Og strengt tatt fristende å sende fakturaen til Volvo..

PS. Har keramisk lakkforsegling, men selv denne har åpenbart mistet sin effekt der.