Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om det finns nyansskillnad beror det på vilken grundfärg man använder och färgblandning för solida lacker, eller för tunt färgskikt. Metallic är beroende av hur den uppbyggd, speciellt då de här crystal white eller liknande.
Men förklara nu varför man får nyansskillnad om materialet är plåt kontra plast, det räcker med att utgå från solid lack som senaste inlägget gällde.
Nu är det 30 år sedan, men mina tävlingsbilar var lackade i metallic, erkänner idiotin. Men min lackare som ibland fick mycket att göra hade inga problem att fixa det öven om han gnällde lite när man fick bygga det i skikt. ;-)
Ska väl tillägga att karossen som standard var plåt, men där vi ersatt delar med plast/glasfiber baserat material.
Som jag uppfattat av "min" lackerare så använder man olika grundfärger beroende på material. På plast, en mer flexibel färg. Likaså på topplacken. Men det är kanske gammalt nuförtiden?

märket idag att min v40 börjar hoppa och[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]