Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Picapica
Har en V90cc-18 försäljaren frågade aldrig och jag visste inte att man borde lägga till ett "bättre" ljud.
Går det att justera efteråt tex B&W eller bara sub.
Användarvisningsbild
av grillchips
Sub går inte att eftermontera, att eftermontera B&W är nog en ohyggligt dyr historia. Dock inte säker på om det går, jag har sett trådar där man har bytt ut HP-stereon till B&W så gott det går rent hårdvarumässigt. Det som inte var gjort, om jag minns rätt, var att uppdatera mjukvaran i bilen så att EQn för B&W kommer in. Så det kanske är det som inte går.

Personligen tycker jag inte B&W är värt 30k. Knappt hälften. Men det är jag det. Min säljare blev nästan lite förnärmad när jag toksågade systemet.
av phantomblot
Det er nok ikke lett å ettermontere. Det ligger nok en ganske kraftig prosessor i systemet for å håndtere impulsrepons matematikken (GTB konsertsal til ex) i tillegg til alle høyttalerene. Og det er jo en sub i B&W systemet som krever noen andre hull i kaross?

B&W for 30k synes jeg var alt for dyrt ift. hva standardanlegget tilbød (med sub). Jeg bruker heller pengene på bedre lydkvalitet fra Spotify. Det utgjør stor forskjell synes jeg.
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
"Rätt använt" är B&W verkligen häftigt. Det kräver dock rätt signalkälla och lite justeringar i menyerna. Men sedan dj ... :-D

Henry
Användarvisningsbild
av Perra83
Har man lite intresse så glömmer man inte att kolla vad bilen har för stereo.
av SundanceKid
Jag valde bort det efter att lagt det i beställningen från början.
Jag kan störa mig på den blanka högtalaren i mitten fram, jag är känslig för bländning.
Det är bra ljud men föredrar att spara hörseln till anläggningen hemma där jag lagt 10 ggr mer än B&W kostnaden.
Användarvisningsbild
av Jefe
SundanceKid skrev:Jag valde bort det efter att lagt det i beställningen från början.
Jag kan störa mig på den blanka högtalaren i mitten fram, jag är känslig för bländning.
Det är bra ljud men föredrar att spara hörseln till anläggningen hemma där jag lagt 10 ggr mer än B&W kostnaden.
Måste vara en skaplig anläggning du har hemma för 300K +.

Givaren sitter under/bakom remskivan till hjä[…]

Förfrågan urklipp ur VIDA

Hej, jag söker skisser där man ser delar[…]

20250816_143203.jpg Hittade 4st Njord fälga[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]