Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
Går i fundering på en lätt begagnad demobil, en färgkoordinerad Osmium V90CC med stylelkittet som innehåller det jag vill ha, förutom stänkskydd och stötfångarskydd.
Att det finns ett snyggt störfångarskydd men kanske inte så effektivt har jag sätt här, men passar stänkskydden att montera direkt även med stylekit?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag vet inte hur stylekitet skiljer sig på CC och vanliga V90 men till just V90 passar inte stänkskydden utan modifikation om man har stylekitet.
Användarvisningsbild
av paso
Skall gå att montera stänkskydd även till stylekit enligt säljaren så jag bakade in dessa i totalen, för då blir de ju nästan gratis. :roll:
Återkommer med foto om ca 1 en vecka efter leverans, då stänkskydd, stötfångarskydd, lastgaller och dubbdäcken skall monteras. :D
Användarvisningsbild
av paso
Nu har jag hunnit köra ett tag både med 19" Hakka9 som lät mycket i början men efter ca 50 mil så helt ok för att vara dubbdäck. 20" sommardäcken går tyst och och stabilt.
Kanske syns lite otydligt på bilderna men stänkskydd är monterade och jag tycker de smälter in bra och det verkar även som att de hjälper något.
Bilagor
IMG_0270.jpg
Sommarhjul, stänkskydd monterade
IMG_0270.jpg (142.44 KiB) Visad 586 gånger
IMG_0262.jpg
Vinterhjul, stänkskydd monterade
IMG_0262.jpg (156.99 KiB) Visad 586 gånger
av volvojesus
Jag har för mig att tillbehörspriset inkluderar installation.

Köper man reservdelar får man montera själv eller betala extra för installationen.

Garatitiden skiljer sig åt, reservdelar har 6 månader, tillbehör monterade av verkstad innan leverans har du nog full garatitid på 2 år.

bankb skrev:
filippb skrev:Nu har jag inte CC utan vanliga vita V90 med styling kit men ett tips är att köpa kitet som reservdelar, den kostar då ca 2/3 av priset som tillbehör
Aha, smart tips! Det ska jag ha i åtanke. Tror du det gäller stänkskydden också? Borde väl inte vara något som måste monteras på fabrik?

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]