Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
SundanceKid skrev:Riktig skit båda dessa!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Kan du specificera vad som är riktig skit?
Lite konkret rescension vore trevligt.
Användarvisningsbild
av Fisch
Som jag ser det är det navigation som gör carplay värt att investera i, förutsatt att bilen inte har den inbyggda navigationen för då blir carplay överflödigt.

Jag har både inbyggd navigation och carplay.
av Xanthopteryx
Fisch skrev:Som jag ser det är det navigation som gör carplay värt att investera i, förutsatt att bilen inte har den inbyggda navigationen för då blir carplay överflödigt.

Jag har både inbyggd navigation och carplay.
Jag tycker faktiskt de kompletterar varandra.
Inbyggda där får jag info i HUD. Guld värt i röriga miljöer!
AA, där har jag Waze med aktuella trafikhändelser med mera. Använder alltid Waze, även om jag så bara skall till jobbet.
Sedan kommer ju fler saker, som Sveriges Radio har nu tydligen släppt Carplaystöd i deras app. Sådant tycker jag tillför saker.
av dfa
Någon som vet när nya Andriodbaserade bilgränssnittet kommer? i nya V60?
Isf kan man ju tolka den nuvarande "rean" på carplay som ett sista försök att trycka ut så mycket som det går på marknaden innan det byts ut.

(Carplay/AA) är ju också en direkt konkurrent mot Volvos egna Navigation ( som 90% av köparna i EU inte behöver längre när roamingreglerna har ändrats) så det är lite märkligt att man rear ut den av det skälet. Eller kan det vara så att ingen köper Navigation längre?
Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag köpte till Android auto men inte den inbyggda navigationen. Jag har bara 8"-skärmen i min så hade ju fått titta på mittkonsolen även med den inbyggda.

Tapatalking with Samsung S8
Användarvisningsbild
av razorfish
dfa skrev:Någon som vet när nya Andriodbaserade bilgränssnittet kommer? i nya V60?
Isf kan man ju tolka den nuvarande "rean" på carplay som ett sista försök att trycka ut så mycket som det går på marknaden innan det byts ut.

(Carplay/AA) är ju också en direkt konkurrent mot Volvos egna Navigation ( som 90% av köparna i EU inte behöver längre när roamingreglerna har ändrats) så det är lite märkligt att man rear ut den av det skälet. Eller kan det vara så att ingen köper Navigation längre?
För mig ingick navigation i något paket. Det är rätt fräckt att ha och klart användbart, men jag hade inte valt (och betalt) för det själv.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]