Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chucky72
Hvorfor fikser ikke Volvo VOC. Seks år har de holdt på med dette....helt random.Bild

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Användarvisningsbild
av leiwi
Ja , håller med men det är sådana här saker och mängder med irriterande småfel och brister som gör att Volvo inte är den "Premiumbil" som Volvo önskar :-(O)
av Webban
Håller med, fungerar riktigt dåligt! Jag får ofta upp att "Car in use", bilen står framför mig, vilket då stänger av alla funktioner så att det inte går att starta något :( Sjukt irriterande nu när det är extra kallt ute och man behöver den som mest.
av hgronvold
NorskT8 skrev:Sammenlignet med VW CarNet så fungerer VOC helt perfekt ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, verkligen! :)
I den jämförelsen är VOC helt felfritt.
av TurboJonte
Jag har inte haft några bekymmer med VOC på länge nu, när jag köpte bilen ny då var det däremot en del problem.
Jag har förvisso en S60 -16, men idag morse (-10°C i Bohuslän) när jag skulle sätta timern på värmaren så gick det inte, fick bara ett felmeddelande att det inte gick, alltså inte på grund av låg batterispänning eller bränslenivå som man kan få när så är fallet.

Det är inte första gången det krånglar just när det är "extra" kallt. Känns som att VOC-molnet inte klarar belastningen när stora delar av Sverige är kallt och många använder VOC samtidigt. Man blir ju då extra frustrerad eftersom det händer när man behöver funktionen som mest. Så idag skrev jag ett argt mail till Volvo! Får se om jag får något svar...
av Vardelos
Har 2 bilar med VOC, och kollegan har 1.

I torsdags förra veckan och igår så sluta VOC funka för oss alla.
Och sen när de hoppa igång så står det att bilen används och man kan inte se alla de senaste resorna.
Nån timme senare kan man se alla resor, och några timmar efter det så används inte bilen längre och allt funkar.

Så någon gör något med molnet, antingen buggen som är framme och lurpassar eller så arbetar volvo med molnet.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Vardelos skrev:Har 2 bilar med VOC, och kollegan har 1.

I torsdags förra veckan och igår så sluta VOC funka för oss alla.
Och sen när de hoppa igång så står det att bilen används och man kan inte se alla de senaste resorna.
Nån timme senare kan man se alla resor, och några timmar efter det så används inte bilen längre och allt funkar.

Så någon gör något med molnet, antingen buggen som är framme och lurpassar eller så arbetar volvo med molnet.
Jag körde och handlade mat i onsdags. Körde hem tjugo minuter senare. Tittar jag i VOC-appen så står den fortfarande kvar där. Går jag ut och tittar i garaget så står den där. Mätarställning är dock korrekt med vad bilen visar. Det går att tuta och blinka, låsa och låsa upp. Lämnar jag den olåst så kommer ingen varning om att den är olåst. Inte ens nu när jag provade. Detta är första gången som det inte fungerar sedan jag köpte bilen i september. Så en gång är ingen gång, som det brukar heta...
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]