- tor 01 mar 2018, 22:48
Jag själv betalade inget eftersom AA gick under goodwill efter att bilen blev 6 veckor försenad från fabrik. Då fick jag även carplay på köpet av samma anledning.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
slappadabas skrev:Låter konstigt om du ska tvingas betala ännu en gång om du har fått carplay och port eftermonterade, det är ju smartphone integration man betalar för och då ingår både carplay och AA.filippb skrev:Tack för info :D . Har dubba USB (eftermonterade i samband med installation av apple carplay). Vad kostade mjukvaran/arbetet?Xanthopteryx skrev: Android Auto är lätt att eftermontera. En mjukvaruuppgradering bara, men du får inte någon extra USB-port då.Det stämmer tyvärr inte. Carplay kan installeras med en mjukvaruuppdatering men AA kräver den där extra USB-porten.
Pris? Tja, fråga din verkstad. Eller din säljare och se om du kan deala till dig något.
Fick en sån eftermonterad i tisdags på min V90 my17 nu när Volvo äntligen hade släppt rätt kablage (skiljer tydligen från my18 som har varit tillgängligt ett tag). Två timmars jobb tog det för teknikern att montera och nu kan jag äntligen njuta av AA efter mer än ett års väntan
Jag själv betalade inget eftersom AA gick under goodwill efter att bilen blev 6 veckor försenad från fabrik. Då fick jag även carplay på köpet av samma anledning.