Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Xanthopteryx skrev:
Derank skrev:Jag köp en blandning ner till minus 30 och deg fryser aldrig.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Då alkoholen är mer lättflyktig än vatten så kan det mycket väl frysa just i munstyckena.
Stämmer bra. Du kan se det om du sprayar "Is bort" på en glasyta att det smälter direkt men att det efter några minuter kan frysa/frosta på igen då alkoholen dunstat bort. Jag brukar använda det till lyktglasen då LED inte avger någon värme och vill inte skrapa på plastglaset.
AndS skrev:
Xanthopteryx skrev:

Då alkoholen är mer lättflyktig än vatten så kan det mycket väl frysa just i munstyckena.
Stämmer bra. Du kan se det om du sprayar "Is bort" på en glasyta att det smälter direkt men att det efter några minuter kan frysa/frosta på igen då alkoholen dunstat bort. Jag brukar använda det till lyktglasen då LED inte avger någon värme och vill inte skrapa på plastglaset.
Kör saltlösning i stället så fryser det inte på lika fort igen.
Xanthopteryx skrev:

Ok, jag omformulerar, för mig har det aldrig fryst för jag kör på en blandning som klarar minus 30 grader.
AndS skrev:Nja, att spraya saltlösningar på en bil får någon annan syssla med då det är ett otyg för bilar så det får räcka med det som kommer från saltade vägar.
Med tanke på den enorma dusch man råkar ut för titt som tätt på E18 när saltbilarna är ute, plus det småduschande som sker kontinuerligt så, en liten dutt på strålkastarglaset är liksom som en fis i rymden, av en fluga. :-p
jag ochså vill veta , pröver å studera men kunde inte see något som kan visa att ström kabler går dit , det är skydd med 8-9 clips men vågat inte å tar bort dem på en 3 vecka gamal bil får å se under där om det finns kabler
är det nån som har kollat hur det se ut under plast skyddet
ragge1 skrev:jag ochså vill veta , pröver å studera men kunde inte see något som kan visa att ström kabler går dit , det är skydd med 8-9 clips men vågat inte å tar bort dem på en 3 vecka gamal bil får å se under där om det finns kabler
är det nån som har kollat hur det se ut under plast skyddet
I dag när jag roddade med värmeslingorna till kameran (som för mig inte verkar fungera - testa det vettja!) så noterade jag att det blev blött kring munstyckena på armen så det verkar vara värme med tanke på att frosten ju smälte där.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]