Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jensi
SundanceKid skrev:Har du bild på din anslutning vid rutan? Kanske hade funkat för mig om jag köpte nån förlängning.
Nåt exempel på bra laddare?
Sådär ser den ut. Nu ligger den nedvikt men man når den så att man kan ladda. Dock är detta på min nuvarande v70. Men de borde gå att göra liknande på v90 (som är beställd)Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Hoppe
En dum fråga kanske; Varför inte Volvos egna inbyggda laddare?

Mvh
Hans Olof
Användarvisningsbild
av SvenB
Hoppe skrev:En dum fråga kanske; Varför inte Volvos egna inbyggda laddare?
Den är säkert bra, men också dyrare. Sedan kräver den omfattande installation.
av Hoppe
Jag minns inte vad den kostade. Det var ett paketpris tillsammans med motor- och kupevärmare. Fungerar klockrent! Har även VOC men när det är närmare 40 grader kallt känns det tryggt att även ha tillgång till elvärmare. Nu har min dieselvärmare inte sviktat någon gång ännu, minus 36 är lägsta temp hittills som jag testat den i. Aldrig heller haft något som helst problem med varning eller dylikt från batteriet. Drygt 3000 mil nu.

Mvh
Hans Olof
Användarvisningsbild
av SvenB
Hoppe skrev:
Spoiler »
Självklart är den bra. Men att installera allt, förutom själva blockvärmaren, för att stödladda batteriet då och då för att man kör för lite i förhållande till användandet av bränslevärmaren, är "överkurs" och kostsamt.
av calgot
SvenB skrev:
Hoppe skrev:
Spoiler »
Självklart är den bra. Men att installera allt, förutom själva blockvärmaren, för att stödladda batteriet då och då för att man kör för lite i förhållande till användandet av bränslevärmaren, är "överkurs" och kostsamt.
Jag mailade Volvocars och klagade ganska tydligt på att bränslevärmaren fungerade dåligt vid kyla samt i kombination med korta körsträckor och att det inte framgått i förköpsinformationen. Fick ganska omgående svar från Bilia där dom erbjöd sig installera batteriladdare inkl uttag för halva priset (ca 3000kr). Bra gjort av Volvo!

Efter återbesök på verkstaden för uppgradering av mjukvaran till senaste versionen (där ikonerna är till vänster på Sensus-skärmen) tycker jag att motorvärmaren fungerar påtagligt bättre. Kikar jag i CTEK-batterimonitorn ser det ut som att den inte suger ut lika mycket ur batteriet när värmaren körs. För tidigt att säga nåt än men skillnaden är påtaglig.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]