Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tuvok4se
Jag har samma problem. Inga problem med V70 jag hade innan men med V90 så ser den ingenting när den står på samma plats. Sitter jag med telefonen i bilen så ser den massor av AP men bilen ser inga. Gör jag telefonen till en AP så hittar bilen den och kan koppla upp sig. Så känsligheten på V90 antenn verkar ju vara lite sämre. Sedan kan man ju undra hur de tänkte när de inte har implementerat automatisk skifte mellan Wifi och bilens modem. Nu måste man växla manuellt varje gång.
av ateam1234
IMG_1236.JPG
IMG_1236.JPG (2 MiB) Visad 319 gånger
Nuså
Jag har en Asus RT-AC88U router vilket ska klara av det mesta.
Har kollat igenom alla inställningar som finns....Kör på 2.4GHz bandet (läste nånstans att bilen klarar bara av detta)
WPA2 Personal inställt, AES kryptering ALLT som bilen säger att jag ska ha...

Hittar fortfarande inget wifi

Satte upp en repeater 3m ??? ifrån bilen lyckades då få upp ett nätverk men kunde inte komma in på detta då bilen ville jag skulle byta till WPA2 (AES)... :shock: :shock:

Så jag kan bara konstatera att volvos wifi mottagare är SKIT
Bedrövligt skulle jag vilja säga när man har köpt en bil för 700 000:-
av Xanthopteryx
ateam1234 skrev:
IMG_1236.JPG
Nuså
Jag har en Asus RT-AC88U router vilket ska klara av det mesta.
Har kollat igenom alla inställningar som finns....Kör på 2.4GHz bandet (läste nånstans att bilen klarar bara av detta)
WPA2 Personal inställt, AES kryptering ALLT som bilen säger att jag ska ha...

Hittar fortfarande inget wifi

Satte upp en repeater 3m ??? ifrån bilen lyckades då få upp ett nätverk men kunde inte komma in på detta då bilen ville jag skulle byta till WPA2 (AES)... :shock: :shock:

Så jag kan bara konstatera att volvos wifi mottagare är SKIT
Bedrövligt skulle jag vilja säga när man har köpt en bil för 700 000:-
Om det nu tokstrular fortfarande trots olika försök så be de uppdatera bilen och se om det funkar bättre. Funkar det fortfarande kass så får de la kolla om det är fel på enheten.
Användarvisningsbild
av Perra83
Hittar inte bilen ASUS routern så är något fel i bilen. Har exakt samma modell på router och bättre router får man nog leta efter.
Åk till Volvo så får dom hitta på något.
Tanken med de nya Volvo är att man ska kunna svänga in hos Volvoåterförsäljare och redan på parkering kunna koppla upp sig mot wifi och uppdatera osv.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]