Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Skärmavbild 2018-01-28 kl. 16.09.59.png
Skärmavbild 2018-01-28 kl. 16.09.59.png (68.93 KiB) Visad 332 gånger
I 99 fall av 100 använder jag VOC-appen i telefonen, men VOC finns ju faktiskt på webben också i "Min Volvo". Problemet är att där ser inte inställningarna för parkeringsvärmaren ut som de borde. I 90-bilarna finns det ju möjlighet att sätta åtta olika timers, i 60-bilarna och äldre bilar bara två. Trots att jag nu har en V90 så finns bara två timers på "Min Volvo", och de fungerar dessutom inte. Har ni det så allihop, eller är min bil felkonfigurerad någonstans?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Har du testat att lägga in 2? det kanske dyker upp fler efter hand.
Användarvisningsbild
av PaNi
Magnus-B skrev:Har du testat att lägga in 2? det kanske dyker upp fler efter hand.
Jag har testat att lägga till, men det går inte ens att lägga till den första. Dessutom saknas inställningarna för hur timern ska repeteras.

Vore väldigt intressant att höra om det bara är jag som har det här felet eller om Volvo missat att anpassa sidan till de nya bilarna.
av uniformerad
PaNi skrev:
Magnus-B skrev:Har du testat att lägga in 2? det kanske dyker upp fler efter hand.
Jag har testat att lägga till, men det går inte ens att lägga till den första. Dessutom saknas inställningarna för hur timern ska repeteras.

Vore väldigt intressant att höra om det bara är jag som har det här felet eller om Volvo missat att anpassa sidan till de nya bilarna.
Enligt VoC på datorn finns det bara två timers att lägga till enligt följande text:
Förklimatisering
Med denna funktion kan du starta eller stoppa bilens förklimatisering omedelbart.

Timers
Med denna funktion kan du starta bilens förklimatisering inom de närmaste 24 timmarna. Du anger den starttid du planerar att köra och bilen är då uppvärmd. Det finns två olika starttider att ställa in. Av/på-knapparna anger om värmaren skall värma upp bilen eller ej till angiven tidpunkt.

Notera
Om förklimatiseringsfunktionen inte startar kan detta bero på att din bils parkeringsläge är inomhus och laddningskabeln inte är ansluten.
Parkeringsläge ändrar du i bilen.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Jag försökte med den webbaserade VOC för ett år sedan, och det var precis samma då.

Mailade och frågade hur de tänkt sig och fick svaret att VOC via minvolvo inte stöds och inte planeras uppdateras för SPA bilar.
De hänvisade mig enbart till appen i telefonen.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]