Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Nån som har V90 T8 Polestar och som kan dela med sig av sina erfarenheter? Har en T8 utan Polestar idag, och tycker den är lite oförutsägbar med växlingarna, och att den är alldeles för högvarvig. Påminner nästan om en CVT låda ibland - lägger sig på jävligt höga varv och lixom slirar på växeln (nu snackar jag om när man trycker på lite alltså). Av det jag har läst om Polestar på andra modeller så verkar det som om det kunde vara lösningen, men osäker på hur det är på en T8.
av Mellvid
barcusmrandt skrev:Nån som har V90 T8 Polestar och som kan dela med sig av sina erfarenheter? Har en T8 utan Polestar idag, och tycker den är lite oförutsägbar med växlingarna, och att den är alldeles för högvarvig. Påminner nästan om en CVT låda ibland - lägger sig på jävligt höga varv och lixom slirar på växeln (nu snackar jag om när man trycker på lite alltså). Av det jag har läst om Polestar på andra modeller så verkar det som om det kunde vara lösningen, men osäker på hur det är på en T8.
Tycker att den är väldigt krispig med optimeringen. Kör man lugnt i sportläge så växlar den runt 3000 varv. Men T8 Polestar ska köras med paddlar, tyvärr så tar antispinnen vid alldeles för lätt även om man har "kopplat ur" den. Hugger ganska duktigt på 1'a och 2'a växel, framför allt nu med vått väglag men även på torrt.

Men jag upplever absolut att växlingarna är precisa och sitter där dom ska.
av phantomblot
Jeg mener det må være noe mer enn bare belastning og gasspådrag som bestemmer hvordan bilen girer med Polestar. Om jeg kjører stille og rolig i Power er bilen snill som katt. Men om jeg kjører hardt på svingete veier, blir det høyt turtall og det virker som den holder turbotrykket lenger. Litt dumt at antispinn ikke lar meg svi gummi ut av kryssene. Og antispinnen er ikke akkurat kattemyk :-/

Jeg hadde en litt rar opplevelse på lørdag, ved en forbikjøring av to biler på landevei; Underveis i forbikjøringen av den første bilen slapp jeg opp gasspedalen litt for å vurdere fri vei. Jeg slapp opp gassen noen ti-delers sekund og trykket helt inn igjen. Da tok det laaaaaang tid (Kjentes slik, men var kanskje noen ti-deler) før det kom noe motorkraft, og jeg rakk faktisk sjekke at jeg ikke hadde kommet til å trykke på speed limiter.

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]