Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj.

Vad är egentligen skillnaden på dessa olika drivemodes? Kanske låter som en dum fråga, men när jag provkörde så verkade det som att de fungerade exakt likadant. Man startar på el, och gasar man för mycket och för fort, så sätts bensinmotorn igång automatiskt? även i "pure electricity" läget. :???:
Pure är som ”Eco” i en icke-hybrid och Hybrid är som Comfort.

Pure begränsar t.ex klimatanläggningen, tillåter mer gaspådrag innan bränslemotorn går igång och justerar ner fjädringen (om du har bil med luftfjädring). Den försöker alltså snåla på energi.

Jag har gjort så individual-läget är som Pure men utan eco-klimat och fjädring i hybrid.
XC90_Executive skrev:Pure är som ”Eco” i en icke-hybrid och Hybrid är som Comfort.

Pure begränsar t.ex klimatanläggningen, tillåter mer gaspådrag innan bränslemotorn går igång och justerar ner fjädringen (om du har bil med luftfjädring). Den försöker alltså snåla på energi.

Jag har gjort så individual-läget är som Pure men utan eco-klimat och fjädring i hybrid.
Okej, tack! hur exakt påverkas klimatanläggningen? har ej luftfjädring.
barcusmrandt skrev:Jag menar det inte fräckt alltså! Men bara ifall du inte visste det så står det i detalj i instruktionsboken :)
Okej, jag får helt enkelt läsa på när jag får bilen då. Är ju några månader kvar.... :shock:
CuteLunatic skrev:
barcusmrandt skrev:Jag menar det inte fräckt alltså! Men bara ifall du inte visste det så står det i detalj i instruktionsboken :)
Okej, jag får helt enkelt läsa på när jag får bilen då. Är ju några månader kvar.... :shock:
Hela instruktionsboken finns på minvolvo så du kan ju läsa på där redan nu :-)-)

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]