- tor 26 okt 2017, 09:31
Integrerad Laddkabel Ej OK
Charge Not OK.png (1.69 MiB) Visad 726 gånger
Egen Kabel på 3 fas laddare OK
OK LaddningXC90T8.png (407.7 KiB) Visad 728 gånger
230v Laddning inga problem
IMG_7326.JPG (448.98 KiB) Visad 735 gånger
Jag har en XC90 T8 -17 och får felmeddelande när jag försöker ladda på publika Laddstationer 22kW som har en integrerad laddkabel med Typ 2 kontakt. Laddaren säger OK men bilen säger EJ OK.
Använder jag extern original kabel som är 3-fas i en laddare som klarar det så fungerar det.
Volvo hittar inget fel alls i elsystemet så de vet inte vad de skall göra de har hela tiden sagt sedan bilen var ny att det är fel på laddstationerna men nu har vi även provat andra Volvo bilar i de laddstationer där min inte klarar det och de bilarna fungerar utan problem så problemet är givet i Bilen.
230v laddning med den tillhörande Laddaren är inga problem.
Någon som varit med om något liknade eller har någon ide' på vad felet kan vara så vore jag tacksam för svar !
Använder jag extern original kabel som är 3-fas i en laddare som klarar det så fungerar det.
Volvo hittar inget fel alls i elsystemet så de vet inte vad de skall göra de har hela tiden sagt sedan bilen var ny att det är fel på laddstationerna men nu har vi även provat andra Volvo bilar i de laddstationer där min inte klarar det och de bilarna fungerar utan problem så problemet är givet i Bilen.
230v laddning med den tillhörande Laddaren är inga problem.
Någon som varit med om något liknade eller har någon ide' på vad felet kan vara så vore jag tacksam för svar !
Bilagor
Charge Not OK.png (1.69 MiB) Visad 726 gånger
OK LaddningXC90T8.png (407.7 KiB) Visad 728 gånger
IMG_7326.JPG (448.98 KiB) Visad 735 gånger
Senast redigerad av 2 FlipperNo1, redigerad totalt 0 gång.
FlipperNo1
Instagram : @Carpe_Diemas
Instagram : @Carpe_Diemas