Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varför kan inte Volvo ordna snygga monteringar av drag? Redan en kompis 530 touring -07 hade en elegant helautomatisk dragkrok. Audins är hästlängder efter men åtminstone diskret - den syns inte (dock måste man dra upp den manuellt). Volvo har alltid varit dåliga på det där..
:roll:

Åk dit med en tidsbokning hos en optiker samt en sticksåg och en tårta, tårtan ska verkstadschefen ha i ansiktet. :wink:
Har du massor av tid över? Åk dit och tjafsa med sur verkstadsgubbe som kommer svara "men det syns ju inte under bilen?!" "Det blir så där", "Sådär ser alla ut under".

Annars - köp en Dremel och snygga till det själv. Det kommer bli bättre och du slipper tjafset.

(Nej jag gillar inte verkstäder. De misslyckas banne mig med allt hela tiden)
Lövet skrev:Har du massor av tid över? Åk dit och tjafsa med sur verkstadsgubbe som kommer svara "men det syns ju inte under bilen?!" "Det blir så där", "Sådär ser alla ut under".

Annars - köp en Dremel och snygga till det själv. Det kommer bli bättre och du slipper tjafset.

Nu menar du väl bara VW verkstäder? :wink:
Tyvärr inte. Har testat riktiga bottennapp hos Volvo också.
Lövet skrev:Har du massor av tid över? Åk dit och tjafsa med sur verkstadsgubbe som kommer svara "men det syns ju inte under bilen?!" "Det blir så där", "Sådär ser alla ut under".

Det räcker ju med att hävda att de inte följt instruktionen, vilket är mycket tydligt. Du kan läsa hela installationsförfarandet på nätet.
Tro mig. De kan hävda att de mest uppenbara fel är omöjliga att lösa.
Med det sagt, orkar man så åka dit gnälla så absolut. Jag hade fixat det själv eftersom det är så enkelt och sannolikt blir bättre.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]